Alfa&Omega Tv.

sâmbătă, 15 februarie 2014

Nelu Brie: Confuzii cu privire la botezul cu Duhul Sfânt

Pastorul penticostal Nelu Brie a susținut un referat în cadrul Conferinței Naționale a Pastorilor Penticostali ce s-a desfășurat la începutul acestei luni la Sovata, conferință ce a avut ca temă de dezbatere „Botezul cu Duhul Sfânt. Referatul susținut de pastorul Nelu Brie a avut în vedere eliminarea a șase confuzii cu privire la botezul cu Duhul Sfânt.
Iată ideile principale și secțiunile din mesaj pe care le-am considerat necesare pentru a fi transcrise:
Pastorul Nelu Brie la Sovata
O particularitate a cărții Faptele Apostolilor, carte care descrie atmosfera din biserica primară. Botezul cu Duhul Sfânt era așteptarea legitimă a primilor creștini. În Biserica primară botezul cu Duhul Sfânt nu era amânat nedefinit de mult în viitor, ci reprezenta experiențe cu Dumnezeu a primilor creștini în primele zile după ce se întorceau la Domnul sau în primele săptămâni. Dar nu găsim în cartea Faptelor Apostolilor că un om l-a primit pe Domnul Isus s-a botezat în apă și apoi a intrat într-o stare de normalitate fără ca să primească botezul cu Duhul Sfânt. Nu se concepea să fi crezut, să te fi botezat și să fi rămas nebotezat cu Duhul Sfânt. Dovada biblică se regăsește cel puțin în trei texte din Faptele Apostolilor: Fapte 8:14-17; Fapte 9; Fapte 19:1-7.
Situația pe care o găsim în bisericile noastre, situație în care unii dintre frați sunt botezați în apă iar apoi  nu mai au nici un interes pentru a fi botezați cu Duhul Sfânt nu era regăsită în biserica primară. În biserica primară lucrătorii au avut grijă să-i conducă pe cei convertiți în experiența botezului cu Duhul Sfânt, această experiență nefiind lăsată la ordinea întâmplării și apostolii, prezbiterii au gândit și au înțeles rolul lor în a-i conduce pe cei proaspeți convertiți în această experiență.
Confuzii cu privire la botezul cu Duhul Sfânt:
Există în lumea creștină evanghelică mai multe confuzii unele dintre ele în diversele forme de exprimare putându-se regăsi și în sânul bisericilor noastre.
1. Confuzia că botezul cu Duhul Sfânt se consideră că este doar pentru cei din perioada apostolică. Botezul cu Duhul Sfânt nu este destinat doar generației apostolice.
2. Confuzia între convertire și botezul cu Duhul Sfânt.
3. Confuzia între nașterea din nou și botezul cu Duhul Sfânt.
4. Botezul cu Duhul Sfânt este confundat cu începutul locuirii Duhului Sfânt în credincios.Botezul cu Duhul Sfânt nu este începutul locuirii sau începutul prezenței Duhului Sfânt în credincios.
5. Botezul cu Duhul Sfânt nu reprezintă intrarea în Trupul lui Hristos, adică în Biserică.
6. Botezul cu Duhul Sfânt nu este sfințirea deplină și nici maturizare creștină instantanee.
Se consideră că omul care s-a întors la credință, a primit mântuirea, tot atunci a primit și botezul cu Duhul Sfânt. Prin urmare, nu mai este necesar ca cineva să se roage pentru a primi botezul cu Duhul Sfânt. Potrivit Scripturilor, botezul cu Duhul Sfânt este o experiență diferită de convertire. Cinci argumente majore din Scriptură:
1. Experiența celor 120 în ziua Cincizecimii.
2. Prioritate convertirii față de botezul cu Duhul Sfânt. Fapte 2:38
3. Experiența credincioșilor din Samaria
4. Experiența apostolului Pavel.
5. Experiența ucenicilor lui Ioan din Efes.
Este evident că cei ce au primit botezul cu Duhul Sfânt în ziua Cincizecimii s-au convertit cu mult înainte de primirea botezului cu Duhul Sfânt, ei fiind motivați de Isus Hristos să aștepte promisiunea. În acest context potrivit afirmației lui Petru convertirea precede botezul cu Duhul Sfânt. Deși au crezut cei din Samaria, au fost botezați în apă, n-au primit botezul cu Duhul Sfânt, aici fiind a doua relatare despre stăruința după Duhul Sfânt. Botezul cu Duhul Sfânt este întotdeauna o experiență ulterioară convertirii. Botezul cu Duhul Sfânt se primește dacă te rogi ca acest fapt să se realizeze.
Botezul cu Duhul Sfânt este o experiență diferită de nașterea din nou, nașterea din nou fiind o experiență ce are loc la începutul vieții de credință, iar după ea urmează experiența Duhului Sfânt. Nașterea din nou este lucrarea suverană a lui Dumnezeu prin care un suflet mort în păcatele sale este adus la viață spirituală în Hristos (Efeseni 2). Nașterea din nou este regenerarea omului, este o renaștere interioară și spirituală, presupune schimbarea minții, o înviere spirituală, o înfiere a celui credincios. Botezul cu Duhul Sfânt este promisiunea și darul lui Dumnezeu pentru cei care prin pocăință au părăsit lumea, prin credința în Domnul Isus au fost născuți din nou, aduși în poporul lui Dumnezeu și acum aparțin Domnului.
Isus spune că lumea nu poate primi botezul cu Duhul Sfânt, ci doar ucenicii (Ioan 14:17). Dacă botezul cu Duhul Sfânt este ușa pentru mântuire și lumea nu poate primi botezul cu Duhul Sfânt, asta înseamnă că nimeni nu poate fi mântuit. Totuși ieșirea din lume se face prin nașterea din nou, iar cei născuți din nou au promisiunea botezului cu Duhul Sfânt.
Botezul cu Duhul Sfânt este o experiență bine determinată, cu caracter supranatural, care vine întotdeauna după convertire și după nașterea din nou. Cine a primit botezul cu Duhul Sfânt știe că l-a primit. Botezul cu Duhul Sfânt este o experiență însoțită întotdeauna de fenomenul vorbirii în alte limbi. Vorbirea în limbi trebuie să se regăsească întotdeauna.
În pasajul Romani 8:9 se naște întrebarea „Ce înseamnă să ai Duhul lui Hristos?”. În context este vorba despre două categorii de oameni: oamenii pământești și oamenii duhovnicești. A avea Duhul lui Hristos înseamnă a fi născut din nou, sigur că implică și botezul cu Duhul Sfânt dar ulterior nașterii din nou. Poate locui Duhul Sfânt în cineva care nu este botezat cu Duhul Sfânt? Potrivit Scripturii răspunsul este afirmativ (1 Petru 1:10-11). Nașterea din nou nu este posibilă fără moartea și învirea lui Isus. Nașterea din nou se experiementează cu Isus cel înviat. Astfel nașterea din nou a uceniciolor este în Ioan 20: „Luați Duh Sfânt”.
Scopul botezului cu Duhul Sfânt:
Poate fi cineva mântuit dacă n-are botezul cu Duhul Sfânt?
Da, pe baza argumentelor:
1. Experiența creștinilor din Samaria: au crezut și au fost botezați în apă (Marcu 16:16) Cei din Samaria au fost copii ai lui Dumnezeu mântuiți din clipa în care au crezut și s-au convertit.
2. Deosebirea dintre nașterea din nou și botezul cu Duhul Sfânt. Mântuirea ni se dă la nașterea din nou.
3. Noi suntem mântuiți de la nașterea din nou – Ioan 3:3-7 - condița pentru mântuire este nașterea din nou.
4. Argumentul perseverenței doctrinare. Dacă nu suntem mântuiți fără botezul cu Duhul Sfânt aceasta ar implica:
- neprimirea ca membri a celor care nu sunt botezați cu Duhul Sfânt, deși sunt botezați în apă;
- neacceptarea la Cina Domnului a celor care nu sunt botezați cu Duhul, că s-ar împărtăși în mod nevrednic pentru că ar fi din lume;
- neacceptarea căsătoriilor a celor care nu sunt botezați cu Duhul Sfânt.
Este botezul cu Duhul Sfânt o condiție pentru răpirea la cer?
În 1 Tesaloniceni 4:16-17 condiția răpirii la cer este să fii în Hristos. Răpiți vor fi cei ce sunt în Hristos. Ce înseamnă să fii în Hristos? A fi în Hristos înseamnă a fi o făptură nouă, adică născut din nou (Tit 3:5). Pentru a fi răpit la cer trebuie să fii născut din nou.
Scopul biblic al botezului cu Duhul Sfânt nu este soteriologic, ci misiologic, adică nu are legătură cu identitatea noastră în Hristos. Botezul cu Duhul Sfânt se dă unui om care a fost mântut, având ca scop echiparea celor mântuiți pentru propovăduirea Evangheliei.
Scopul Botezului cu Duhul Sfânt este:
 1. Primirea puterii divine pentru mărturia creștină prin viață și cuvânt – Luca 24;
2. Echiparea cu daruri duhovnicești - 1 Corinteni 12:8-10;
3. Sfințirea vieții printr-o accentuare a reverenței față de Dumnezeu, prin învingerea întăriturilor firii pământești, prin accentuarea dragostei active față de Dumnezeu, față de Biserică, față de cei nemântuiți;
4. Confirmarea noastră ca fii ai lui Dumnezeu – Fapte 15:7-9, Galateni 4:6, 1 Ioan 3:24, 1 Ioan 4:13;
5. Echiparea noastră pentru a avea o comunicare perfectă cu Dumnezeu – vorbirea în limbi – 1 Corinteni 14:2.
Botezul cu Duhul Sfânt nu este o condiție pentru mântuire sau o condiție pentru răpirea credincioșilor la Domnul, ci este o experiență rezervată de Dumnezeu pentru cei născuți din nou cu un încincit scop.
Pentru a asculta audio mesajul biblic click pe

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu